Povinně zveřejňované informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a podle vyhlášky č. 515/2020 Sb., o struktuře informací zveřejňovaných o povinném subjektu a o osnově popisu úkonů vykonávaných v rámci agendy.
1. Úplný název povinného subjektu
Městské státní zastupitelství v Brně
2. Důvod a způsob založení povinného subjektu, podmínky a principy, za kterých provozuje svoji činnost
Městské státní zastupitelství v Brně bylo zřízeno a působí na základě zákona č. 283/1993 Sb., o státním zastupitelství, ve znění pozdějších předpisů.
Blíže ke struktuře státního zastupitelství zde.
Blíže k pravomoci a působnosti státního zastupitelství zde.
3. Organizační struktura
Organizační strukturu Městského státního zastupitelství v Brně najdete zde.
4. Kontaktní spojení
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Městské státní zastupitelství v Brně
Polní 41
608 02 Brno
Česká republika
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Městské státní zastupitelství v Brně
Polní 41
608 02 Brno
Česká republika
4.3 Úřední hodiny
Úřední hodiny podatelny – viz kontakty
4.4 Telefonní čísla
Viz kontakty
4.5 Čísla faxu
Viz kontakty
4.6 Adresa internetové stránky
Elektronická adresa internetových stránek
www.verejnazaloba.cz/msz-brno/
4.7 Adresa e-podatelny
Viz kontakty
4.8 Další elektronické adresy
Viz kontakty
5. Případné platby lze poukázat
6. IČ
Nemá přidělono IČ
7. DIČ
Není plátcem daně z přidané hodnoty.
8. Dokumenty
8.1 Seznam hlavních dokumentů
Městské státní zastupitelství v Brně se v rámci své činnosti řídí obecně závaznými právními předpisy.
Více…
Městské státní zastupitelství v Brně se v rámci své činnosti dále řídí předpisy vydanými Nejvyšším státním zastupitelstvím (pokyny obecné povahy). Více…
8.2 Rozpočet
Údaje o rozpočtu a hospodaření Krajského státního zastupitelství v Brně a jemu podřízených složek naleznete zde.
9. Žádosti o informace
Informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, lze získat na základě ústní nebo písemné žádosti. Informace jsou poskytovány bezplatně, v případech uvedených v přiloženém sazebníku je však požadována úhrada nákladů podle § 17 zákona o svobodném přístupu k informacím.
Ústní žádost o poskytnutí informace může být podána osobně v sídle Městského státního zastupitelství nebo telefonicky v úředních hodinách Městského státního zastupitelství. K tomu blíže zde
Pokud žadateli není na ústně podanou žádost požadovaná informace poskytnuta anebo žadatel nepovažuje informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je nutno podat žádost písemně.[1]
Písemnou žádost o poskytnutí informace je možné podat kterýmkoli z následujících způsobů:
a) zaslat poštou na adresu Městského státního zastupitelství
b) osobně ji doručit na podatelnu Městského státního zastupitelství
c) zaslat prostřednictvím faxu
d) zaslat elektronickou poštou na elektronickou podatelnu Městského státního zastupitelství.
e) zaslat datovou schránkou.
Ke tvorbě obsahu žádosti je možno využít formulář.
Ze žádosti musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena a že se žadatel domáhá poskytnutí informace podle zákona o svobodném přístupu k informacím, dále musí být uvedeno, kdo žádost podává. Podává-li žádost fyzická osoba, uvede v písemné žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. Je-li písemná žádost podávána právnickou osobou, uvede název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla.
Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa. Pokud je žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické podatelny Městského státního zastupitelství.
Není-li ze žádosti zřejmé, kterému povinnému subjektu (§ 2 odst. 1 zákona o svobodném přístupu k informacím) je určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace, není žádostí podle zákona o svobodném přístupu k informacím. Stejně tak není žádostí podle tohoto zákona elektronicky zaslaná žádost, která nebyla podána prostřednictvím elektronické podatelny Městského státního zastupitelství.
Neobsahuje-li žádost údaje o žadateli potřebné k jejímu vyřízení nebo je nesrozumitelná, není z ní zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve Městské státní zastupitelství žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby ji doplnil. Nevyhoví-li žadatel výzvě k doplnění do 30 dnů od jejího doručení, rozhodne Městské státní zastupitelství o odmítnutí žádosti.
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti Městského státního zastupitelství, Městské státní zastupitelství žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí žadateli do 7 dnů ode dne doručení žádosti.[2]
Je-li požadována informace, která již byla zveřejněna, může Městské státní zastupitelství žadateli nejpozději do 7 dnů od doručení žádosti sdělit údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace. Trvá-li žadatel na přímém poskytnutí zveřejněné informace, Městské státní zastupitelství mu ji poskytne.
Nejde-li o situaci podle předcházejícího odstavce, Městské státní zastupitelství poskytne požadovanou informaci ve lhůtě 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění.[3] Lhůtu pro poskytnutí informace lze ze závažných důvodů prodloužit, nejvýše však o deset dní. Žadatel musí být o prodloužení lhůty i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace.[4]
Nevyhoví-li, byť i jen z části, Městské státní zastupitelství žádosti, vydá ve lhůtě stanovené pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti.[5]
10. Příjem žádostí a dalších podání
Žádosti, stížnosti, návrhy, podněty či jiná dožádání je možné podat poštou, osobně v úředních hodinách na podatelně Městské státní zastupitelství v Brně, elektronicky na adresu podatelna@osz.brnm.justice.cz nebo prostřednictvím datové schránky. Bližší informace k formátu elektronického podání jsou uvedeny zde.
11. Předpisy
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Městské státní zastupitelství v Brně se v rámci své činnosti řídí obecně závaznými právními předpisy. Více…
Nejdůležitější používané předpisy jsou přístupné k nahlédnutí zde, a to nepřetržitě:
aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu
11.2 Vydané právní předpisy
Nejsou žádné.
12. Úhrady za poskytování informací
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Při poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, Městské státní zastupitelství může požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informace, pořízením kopií a odesláním informace žadateli. V tomto postupuje podle Instrukce Ministerstva spravedlnosti čj. 286/2011-OT-OSV ze dne 17. července 2011. Více informací zde.
Sazebník úhrad pro další agendy je dán organizačním opatřením krajského státního zástupce č. 6/2011 – zde.
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Takové rozhodnutí vůči Krajskému státnímu zastupitelství v Brně vydáno nebylo.
13. Licenční smlouvy
13.1 Vzory licenčních smluv
Městské státní zastupitelství v Brně nepoužívá při poskytování informací žádné vzory licenčních smluv.
13.2 Výhradní licence
Městské státní zastupitelství v Brně nepoužívá žádné vzory licenčních smluv upravující výhradní licence.
14. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
Výroční zprávy Městského státní zastupitelství v Brně v oblasti poskytování informací podle § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, jsou uveřejněny na infodesce.
[1]§ 13 odst. 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
[2] § 14 odst. 5 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
[3]§ 14 odst. 5 písm. d) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
[4] § 14 odst. 7 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
[5]§ 15 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.